Vårjackan kirrad

Utöver jeansjackan tycker jag att man behöver en till i ett annat material om man inte gillar det nya jeansmodet med jeans överallt. Jag kommer iaf inte att använda min jeansjacka när jag har jeansbyxor på mig, tycker det blir för mycket, iaf på mig. Fast jag har sett folk som kan bära det snyggt, men jag vågar (vill) inte testa det.

Hursomhelst har jag letat länge efter en snygg vårjacka i en fin färg som passar mina korta ärmar (går att vika upp). Sökandet har inte varit lätt, ibland kändes det förjävligt faktiskt. Så är det alltid när jag är ute efter något speciellt men så hittar jag INGET som passar så som jag vill ha det. Då vill jag bara ge upp och aldrig köpa något igen, fast den känslan varar inte så särskilt länge ;)

Till slut blev det en midjekort jacka på Gina Tricot för 299 kr. Velade mellan en i ljusgrå och en i ljusrosa, men valde den gråa i slutändan trots att den rosa var söt den också. Jag försökte ta bilder men de gör inte jackan rättvisa alls, den är finare i verkligheten.

Bernice Biker Jacket Ashes of Roses

Kommentera här: