Nyheter på BikBok

I veckan var jag inne på BikBok och spanade in lite kläder. Det bästa med ett nytt år är att vårkläderna börjar trilla in. Direkt när jag kom in i butiken möttes jag söta vårfärger och blommiga tyger.

De första plaggen jag grabbade tag i var 2 par väldigt korta byxor, det är tydligen "ankelkorta byxor i bomullstwill med stretch" som heter Linda New. Storlekt XS passade mig perfekt i midjan och höfterna men... byxorna är ju för korta för mig! Jag önskade att de var 2-3 cm längre med tanke på att de säkert krymper lite i tvätten. Jag vet att ankelkort var väldigt inne förra våren och förmodligen kommer man undan med för korta byxor i vår också men jag kände mig inte riktigt bekväma i dem. Är du petite men har en större storlek än XS kan dessa kanske passa dig. Den modellen finns även i ljusblått och mörkblått.
 
 
 
 
 
Den tredje byxan var ett par jättesnygga vinröda byxor med dekorativa dragkedjor på låren. Problemet med dem var att de var för långa istället. Men det skulle fungera att vika in kanterna där nere om man vill. Finns även i mörkblått och i beige/vitt fast då är det bara en dragkedja på varje lår. Jag tänker fortfarande på de vinröda byxorna men tänker avvakta till nästa vecka och se om jag fortfarande vill ha dem. Gör jag det så kommer jag att slå till. Vinrött med vitt är så fint!

Kommentarer:

1 Linda Ph:

Hur var storleken i byxorna? Normal? :)

Kommentera här: