The eye is the mirror to your soul

Jag har varit sugen på den stora paletten från eleven.se i över två månader men har velat fram och tillbaka om jag har behov av så många färger. Men så såg jag H&Ms lilla palett med 36 skuggor i färger där alla är i min smak. Dock verkar elevens palett i bättre kvalité och lite roligare.

H&M: billigt, lagom många färger som jag gillar. Dålig kvalité?
Eleven: Dyr, 120 färger och nyanser vilket är både kul men onödigt. Behöver jag verkligen 20 olika nyanser av blått eller orange? Bättre kvalité?

Kan någon hitta en palett med ca 50-60 färger med bra kvalité som kostar mellan 100-200 kr? Ett mellanting skulle vara bäst...

Kommentarer:

1 Petite is Pretty:

Säg till när du hittar "mellantinget"! Jag behöver också ögonskuggor, men använder inte smink så ofta att jag vill pynta närmare 300 kronor för det.

2 Maja:

Svar till PiP: Det ska jag göra. Dock tror jag att jag kommer köpa paletten från H&M, använder inte ögonskugga så ofta ändå men skulle vilja ha lite basfärger. Jag tror att med en bra ögonprimer så sitter skuggan på mycket bättre och längre.

Kommentera här: