Vårens jacka för petites?

Igår när jag var inne på H&M hittade jag en jacka som var riktigt söt och satt oväntat bra på mig (för att vara en vuxenjacka). Längen var bra och ärmarna kunde man vika upp utan att det såg konstigt ut. En tunn och bekväm jacka som passar utmärkt till våren. Om man ska vara petig så satt midjeskärpet nån centimeter för långt ner för min midja men.. det kan man leva med. Den finns i svart också, önskar att den fanns i fler våriga färger.

Är sämst på att ta bilder...

Provade även två olika korta cardigans eller vad man kan kalla det, med spets som jag inte fotade. Dena ena var en svart tunn sak som slutar lite ovanför midjan, typ boleromodell. Den var väl helt ok, men kände att den satt lite konstigt, typ inte vid midjan men inte heller under tuttarna som den egentligen skulle sitta.
Den andra cardigan i spets var en midjekort modell, lite tjockare och puderrosa. Den var perfekt i midjan och armarna, behövde inte ens vika upp dem. Den skulle vara en solklar hit om det inte var för axelvaddarna som såg gigantiska ut på mig eftersom jag har miniaxlar typ. Jag tänkte omedelbart på PiP, den skulle nog sitta väldigt fint på dig.

De fanns tyvärr inte på H&M webshop så kunde inte visa hur de såg ut.

Kommentarer:

1 Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

Vilken snygg jacka!

2 Iris:

Hej hej! Jättefin blogg. Spana gärna in min och lämna en kommentar. Ha en fin dag, kram <3

3 M E R E I:

- önskar dig en trevlig helg!

4 peysan:

KÄNA GRYMMA PENGAR FÖR ALLT DU GÖR PÅ INTERNET! 50 KRONOR NÄR DU REGISTRERAR DIG.



http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=28883

5 Josefine:

vad fin jackan ser ut :-)

6 Petite is Pretty:

Tack för tipset! H&M får ett besök av mig i morgon då jag hoppas kunna hitta koftan.

Kommentera här: